Activiteiten Buurt van Nispen Stichting

De activiteiten bestaan onder andere uit de inventarisatie, de restauratie en de verwerving van Nispennia, alsmede het stimuleren van activiteiten die bijdragen aan de familiegeschiedenis.

Het eerste wapenfeit is de restauratie van de portretten van Carel Everard van Nispen van Pannerden en Christine Hoevel [tot Swanenburg], die enige tijd geleden op zolder zijn aangetroffen. De restauratie is mogelijk gemaakt door een genereuze bijdrage in de kosten door de stichting Familiegraf en kapel van Nispen tot Pannerden te Zevenaar.

Het bestuur van de stichting is daarnaast nauw betrokken bij de activiteiten ter gelegenheid van het 100e geboortejaar van Huub van Nispen van Sevenaer, waaronder de publicatie van een boek over het huis Sevenaer en zijn bewoners. Het is de bedoeling om de publicatie vergezeld te laten gaan door een tentoonstelling in het nieuwe onderkomen van het Liemers Museum te Zevenaar.